Wyświetleń: 72605
O Firmie

Północna Grupa Narzędziowa Spółka z o.o. to  firma z 25-letnią tradycją, zatrudniająca 80 osób, działająca na terenie ok. 1/3 powierzchni Polski.
Firma specjalizuje się w dystrybucji narzędzi (ponad 60 marek) do dalszej odsprzedaży. Regularnie, przynajmniej raz w tygodniu dostarczamy towar do około 420 sklepów, z tego około 100 z nich identyfikuje się z naszą misją, tj. organizacją tradycyjnego handlu narzędziami w wyspecjalizowaną sieć handlowców branży narzędziowej.
 
Naszym zadaniem jest przedstawienie najlepszej z możliwych na rynku oferty towarowej na najlepszych do osiągnięcia warunkach handlowych.
 
Filozofia nasza jest prosta. Jako hurtownia, dystrybutor ponad 60-ciu marek narzędzi, chcemy nie tylko sprzedać towar ale także pomóc to zrobić naszym partnerom. Taka pomoc to, poza wyróżnieniem punktu handlowego z otoczenia i oferowaniem dobrych warunków współpracy dla naszych kontrahentów, także stosowanie różnorodnych form działalności marketingowej i promocyjnej w dążeniu do wypracowania tożsamości grupy i jej pozytywnej identyfikacji w otoczeniu.
Ponadto, przy współpracy z producentami, organizujemy szkolenia dla sprzedawców naszych kontrahentów, prezentacje i pokazy oraz imprezy integracyjne połączone z akcjami w określonej marce towarowej. Dzięki temu partnerzy PGN mogą zaoferować swoim klientom konkurencyjną cenowo i asortymentowo, kompleksową ofertę elektronarzędzi, narzędzi warsztatowych i ręcznych, materiałów ściernych i spawalniczych, gwarantując jednocześnie profesjonalną obsługę, solidność i rzetelność kupiecką.

Identyfikacja z nami polega na tym, że firmy handlowe, niezależne podmioty, całkowicie autonomiczne w swoich poczynaniach, wyróżniają z otoczenia swój lokal naszym znakiem graficznym z hasłem "Partner Północnej Grupy Narzędziowej". Firmy te otrzymują od nas także prawo do używania w swoich działaniach reklamowych i promocyjnych zastrzeżonego przez nas znaku graficznego.  
Naszą nową koncepcją wzajemnego rozwoju jest "Strefa profesjonalisty", przygotowywana dla partnerów rozwojowych, którzy dostrzegają potencjał tkwiący w ich otoczeniu rynkowym i konieczność inwestycji. W wyróżnionej wizualnie części ekspozycji (tzw. "sklep w sklepie") oferowane będą wyłącznie wyselekcjonowane marki narzędzi. Kompleksowy zespół działań marketingowych i nasze wsparcie handlowe mają zapewnić naszym partnerom rozpoznawalny wizerunek profesjonalnego dostawcy, solidnego partnera dla przemysłu, budownictwa i rzemiosła.

Firma PGN Sp. z. o.o. z całości tych działań ma jedną podstawową korzyść: coraz większy udział w rynku i coraz większe środki na realizację swej strategii. Sukces na rynku osiągamy wspólnie, a ten sukces to nie  tylko dobry wynik finansowy ale i perspektywa trwania i rozwoju naszych firm w coraz trudniejszym otoczeniu gospodarczym.

Ten sukces nie bierze się z nikąd. Firma zaczęła działać w roku 1985 jako "Zakład Usług Elektromechanicznych". W roku 1989 podpisaliśmy pierwsze umowy na serwisy gwarancyjne polskich producentów sprzętu AGD, a od 1992r na serwis gwarancyjny z firmą "Celma" z Cieszyna. Od roku 1993 zaczęliśmy przestawiać się w stronę dystrybucji elektronarzędzi i narzędzi. Przez cały ten okres działalność firmowana była imieniem i nazwiskiem "Bronisław Chwała". Pod koniec lat dziewięćdziesiątych doszliśmy do wniosku, że jeżeli nie pomożemy sprzedawać swoim odbiorcom, to niedługo nie będziemy mieli komu sprzedawać. W maju 2000 roku wyszliśmy z inicjatywą przekształcenia swojej firmy w Północną Grupę Narzędziową Sp. z o.o. Formalności z tym związane trwały ok. roku i od kwietnia 2001r. działamy pod nowym szyldem. Zapoczątkowaliśmy proces tworzenia "pierwszej w Polsce sieci niezależnych handlowców branży narzędziowej".  W otoczeniu branżowym przyjęto to różnie. Częściej ironicznie, żartobliwie, złośliwie, rzadziej poważnie. Niektórzy producenci, dla których byliśmy liczącym się odbiorcą, odnieśli się do nas  z dużym zaufaniem i życzliwością. Oczywiście nie otrzymaliśmy lepszych warunków tylko dlatego, że nazywamy się PGN. Odczuliśmy jednak moralne wsparcie, słysząc, że "cel jest słuszny i próbować warto". Dla nas to było dużo - bo pracuje się nie z firmą, lecz z ludźmi. I to zaufanie pomagało nam w codziennych kłopotach.

Dziś nie mamy problemu "CZY?", ale "JAK?" w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym i konkurencyjnym realizować nasz cel.

Po kilku latach funkcjonowania pod nazwą PGN uzyskujemy coraz wyższe obroty w sprzedaży, zwiększyliśmy zatrudnienie oraz rozszerzyliśmy rejon działania, który przedstawia poniższa mapka.
W województwach tu zaznaczonych znajdują się sklepy wyróżnione znakiem PGN.
Nasze logo coraz bardziej kojarzy się z:
- profesnonalną obsługą,
- największym wyborem narzędzi,
- rzetelnymi cenami,
- gwarancją solidności kupieckiej.
O aktualność i pokrycie tych haseł dba dobrze zmotywowany, świadomy swej misji ponad osiemdziesięcioosobowy zespół pracowników.

Naszym celem jest dalszy rozwój poprzez spełnianie wymagań naszych partnerów.

Bronisław Chwała i Jolanta Olszewska
Zarząd PGN